25 Nov

B&B tilt Volkswagen Polo R WRC Street naar 362 pk


De Volkswagen Polo R WRC Street is al de sterkste serie-Polo ooit gemaakt, maar dat werkt als een rode lap op de jongens van B&B. Het Duitse tuningsbedrijf voert het vermogen van de top-Polo op tot maximaal 362 pk!

B&B brengt z'n tuning van de Polo in verschillende smaken. De Polo R WRC Street is goed voor 220 pk en 350 Nm, maar voor 1.195 euro tilt het Duitse bedrijf 'm naar 280 pk en voor 1.498 euro krijg je eentje met 310 pk en 450 Nm. Het op één na hoogste niveau van tuning behelst een chip voor 326 pk en 475 Nm, die je 2.995 euro kost.

Maar eigenlijk wil je natuurlijk de topversie hebben, die 362 pk en 510 Nm mobiliseert. De topsnelheid stijgt van 243 naar 270 km/h. Deze upgrade kost 7.950 euro. B&B haast zich wel om te zeggen dat je dan meteen ook een speciale oliekoeler krijgt, die op de andere versie een meerprijs van 1.000 euro heeft.

De motortuning staat centraal, maar B&B heeft nog meer op de optielijst staan. Zo zijn er een high performance remsysteem, sportveren en een pakket voor de aerodynamica.

B&B is niet helemaal groen op het gebied van supersnelle Polo's. In de jaren negentig maakte B&B al een Polo met VR6 motor én turbo, goed voor maar liefst 350 pk en een topsnelheid van 270 km/h.

Bron: Autoweek


21 Dec

KLAAR VOOR DE START: VOLKSWAGEN POLO R WRC

 

315 pk sterke WRC-versie voor World Rally Championship; straatversie met 220 pk
KLAAR VOOR DE START: VOLKSWAGEN POLO R WRC


Leusden, 10 december 2012 – Volkswagen Motorsport heeft in Monaco de Polo R WRC voorgesteld. Twee van deze 315 pk sterke competitie-Polo´s starten vanaf januari 2013 in het World Rally Championship (WRC). In Monaco debuteerde ook de 220 pk sterke Polo R WRC Street. De levering van dit straatlegale model start in september 2013.

De Polo R WRC voor het World Rally Championship is na een uitgebreid testprogramma klaar voor de start. De vierwielaangedreven bolide heeft een 1,6-liter TSI met directe injectie en een turbo. De verplichte ‘Air Restrictor’ begrenst het vermogen op circa 315 pk. De Polo R WRC heeft een sequentiële zesversnellingsbak. Hij weegt circa 1.200 kg; de ‘0-100’ duurt 3,9 s.

Indrukwekkend team
De Polo R WRC wordt bestuurd door ervaren equipes. De eerste is Sébastien Ogier (F) met navigator Julien Ingrassia (F). Zij verzorgden een belangrijk deel van het testprogramma. De tweede auto is voor de Finnen Jari-Matti Latvala en Miikka Anttila. De vuurdoop voor de Polo R WRC is van 15-20 januari bij de Rally Monte Carlo, de start van het WRC 2013. Vanaf de vierde WRC-ronde komt een derde auto aan de start voor de Noren Andreas Mikkelsen/ Mikko Markkula. Volkswagen R, Red Bull, Castrol en Michelin zijn de officiële partners.

Polo R WRC straatversie
Gelijk met de competitieversie onthulde Volkswagen ook de Polo R WRC Street. Dit homologatiemodel is exclusief door zijn oplage van 2.500 exemplaren en zijn specificaties. Hij beschikt over een 2.0 TSI met een vermogen van 220 pk en een koppel van 350 Nm. Het vermogen wordt via een handgeschakelde ‘close-ratio’ zesbak op de voorwielen overgebracht. De acceleratie van 0-100 km/h duurt 6,4 seconden en de topsnelheid bedraagt 243 km/h. De ‘looks’ zijn volledig in rallystijl met 18-inch lichtmetalen wielen, de grote achterspoiler en de wit-grijs-blauwe kleurstelling van de competitieversie. De levering van de Polo WRC Street start in september 2013.

Bron: Volkswagen


03 Sep

Volkswagen opent amerikaans ontwikkelingscentrum

 


Meest milieuvriendelijke testfaciliteit ter wereld voor diverse merken Volkswagen Groep
VOLKSWAGEN OPENT AMERIKAANS ONTWIKKELINGSCENTRUM

Leusden, 24 augustus 2012 - Volkswagen heeft in Oxnard (Californië) het nieuwe Test Center California (TCC) geopend. Het hypermoderne en milieuvriendelijke test- en ontwikkelingscentrum heeft een oppervlakte van 64.000 m2. Vanaf september worden er nieuwe auto’s van diverse merken van de Volkswagen Groep getest en geoptimaliseerd.

Met het opzetten van TCC in Oxnard is een investering van 27 miljoen dollar gemoeid. De testfaciliteit biedt werk aan 50 personen. Zij gaan zich vooral bezig houden met de ontwikkeling en het testen van nieuwe aandrijflijnen. Een belangrijk onderdeel van het testcentrum is het uitlaatgas- en klimaatcentrum. Hierin kan het emissiegedrag van auto’s bij temperaturen tussen -16 en +35 graden Celsius worden onderzocht. Naast het voldoen aan wettelijke eisen, is optimale kwaliteit een belangrijk ontwikkelingsdoel. Het TCC is bedoeld voor diverse merken van de Volkswagen Groep, waaronder Volkswagen, Audi, Porsche, Bentley en Bugatti.

Zonnepanelen, certificering
Op het testterrein in Californië staan 2.500 zonnepanelen opgesteld. Deze voorzien in een derde van de totale energiebehoefte. Daarnaast zijn veel andere energiebesparende maatregelen genomen; een belangrijk doel was om van TCC de meest milieuvriendelijke testfaciliteit ter wereld te maken. Op dit moment doorloopt TCC de strenge Amerikaanse LEED-milieucertificering (Leadership in Energy and Environmental Design). De Volkswagen-fabriek in Chattanooga, waar de Amerikaanse Passat wordt geproduceerd, bezit deze certificering reeds.

De beste producten voor elke markt
De opening van het TCC in Oxnard is een belangrijke mijlpaal in Volkswagens groeistrategie op de Amerikaanse markt. Van 2008 tot en met 2012 heeft Volkswagen circa vier miljard dollar geïnvesteerd met als doel om nu en in de toekomst optimaal op individuele markten afgestemde producten te leveren. Deze investeringen sluiten naadloos aan bij Volkswagens ambitieuze milieudoelstellingen en de succesvolle praktische invulling daarvan.

Bron: Volkswagen Nederland


02 Mei

90-jarige vakman symbool voor alle ‘65klussers’ in Nederland

65klussers

Henk Kluver: onvermoeibare vakman

90-JARIGE VAKMAN SYMBOOL VOOR ALLE ‘65KLUSSERS’ IN NEDERLAND

 

 

Leusden, 1 mei  2012, Dag van de Arbeid --- Doorklussen na je 65ste? Een grote groep Nederlanders doet niets liever. Waar anderen niet kunnen wachten op hun pensioen, klussen deze kanjers onvermoeibaar door. Onder hen de 90-jarige fietsenmaker Henk Kluver. De vitale Achterhoeker beschildert al ruim 75 jaar, vijf dagen in de week, fietsframes. Zijn motto: “Als je werk je hobby is, kan je van je hobby je werk maken.” Kluver werd daarom vandaag in het zonnetje gezet: hij kreeg op de Dag van de Arbeid een gloednieuwe Volkswagen Transporter.

 

Aanleiding voor deze bijzondere actie was het 65-jarig jubileum van de ‘Nederlandse’ Volkswagen Transporter: het was immers Ben Pon sr die in 1947 in zijn notitieboekje de eerste schetsen voor dit iconische vervoermiddel maakte. Volkswagen Bedrijfswagens startte half maart van dit jaar, via de website 65jaartransporter.nl een zoektocht naar vakmannen die net als de beroemde VW-bus na hun 65ste  niet van ophouden weten. Met een gloednieuwe Transporter als prijs voor de ultieme 65klusser.

 

Erkenning

De 90-jarige Henk Kluver werd uiteindelijk door de jury gekozen als ultieme 65klusser. Voor hem kwam de prijs als een enorme verrassing. De fietsenmaker, die naar eigen zeggen al meer dan 75 jaar van zijn hobby zijn werk maakt, kreeg in zijn werkplaats in Varsseveld uit handen van Edward Hoogerland, een 16-jarige fietsenmaker-in-opleiding, de sleutels overhandigd van een nieuwe Volkswagen Transporter waarmee hij nog jaren doorkan. Een zichtbaar ontroerde Henk: “Voor mij is deze prijs een erkenning voor alle oudere werknemers in Nederland.” Het woord pensioen komt in zijn vocabulaire  niet voor: “Wat mij betreft, ga ik nog jaren door!”


 

 

Geen vergeten groep

Met meer dan 800 inschrijvingen binnen één maand, én met een gemiddelde leeftijd van 70 jaar, bleek de nog werkende gemeenschap van 65-plussers groter dan verwacht. Voor Volkswagen Bedrijfswagens staat Henk symbool voor alle 65klussers in Nederland: “We hebben groot respect voor het doorzettingsvermogen waarmee Henk en zijn generatiegenoten  dagelijks hun vakmanschap tonen. Aan hun discipline, werkplezier en inzet kunnen we allemaal een voorbeeld nemen. En de 65klusser is geen vergeten groep, zo hebben we gemerkt: meer dan 135.000 mensen hebben in één maand onze actiewebsite bezocht.”  

 

Bron: Volkswagen.nl


04 Sep

Cilinderuitschakeling voor Volkswagen TSI-motor

In de 1,4-liter TSI-motor van Volkswagen debuteert cilinderuitschakeling. Dankzij deze innovatieve technologie wordt deze toch al efficiŽnte viercilinder krachtbron nog zuiniger. Het gemiddelde verbruik daalt met 0,4 liter per 100 kilometer. Cilinderuitschakeling is vanaf begin 2012 leverbaar en wordt op de Internationale Automobil Ausstellung (IAA) in Frankfurt van 15 tot 25 september voor het eerst aan het grote publiek gepresenteerd. Het innovatieve cilinderuitschakelsysteem is ontworpen om het verbruik van Volkswagens TSI-motoren nog verder te bepreken. Het systeem schakelt twee cilinders uit bij lichte motorbelasting en bij deellast. In de standaard verbruikscyclus resulteert dat in een verbruiksvermindering van 0,4 liter per 100 km. Als het effect van de start-stop-functie ook wordt meegenomen, bedraagt de besparing zelfs 0,6 liter per 100 kilometer.

Bron: VolksWagen.nl


21 Aug

De nieuwe up!: een Volkswagen van formaat

Begin 2012 staat de langverwachte up! bij de Nederlandse Volkswagen-dealers. Volkswagens gloednieuwe stadsauto betreedt het grootste segment van de automarkt met ijzersterke troeven: een iconisch design, bijzonder lage CO2-waarden, unieke technologische voorzieningen en een zeer concurrerende prijsstelling. De up! debuteert op de IAA-autoshow in Frankfurt van 15 tot 25 september. GeÔnteresseerde consumenten kunnen zich vanaf nu inschrijven voor het laatste nieuws over de Volkswagen up! Met gepaste trots stelt Volkswagen de nieuwe up! voor. De compleet nieuw ontwikkelde vierpersoons stadsauto meet 3,54 meter in de lengte en is 1,64 m breed. De up! wordt vanaf zijn introductie geleverd met een nieuwe generatie ultrazuinige driecilinder benzinemotoren. In eerste instantie betreft het versies met 60 pk / 44 kW en 75 pk / 55 kW. Belangrijk voor de Nederlandse autokoper: de gemiddelde CO2-uitstoot van deze motorvarianten bedraagt 105 g/km (60 pk) en 108 g/km (75 pk), waardoor ze bij hun marktintroductie BPM- en wegenbelastingvrij zijn en een fiscale bijtelling van 14% kennen. Beide motoren komen er kort na de introductie van de up! ook in BlueMotion Technology-uitvoering. Ze beschikken dan over extra brandstofbesparende technologieŽn als een start-stopsysteem en remenergie-regeneratie.

Bron: VolksWagen.nl