Het is nu wo 29 maart 2023, 14:46

Stefan's GTi-Polow - p1: vier maanden later

Stefan's GTi-Polow - p1: vier maanden later

Berichtdoor sstfnn » zo 29 nov 2015, 04:08

Goedenacht inmiddels! :D

Ik open een nieuw topic, voor een nieuwe (nouja gebruikte...) Polo 6n2 1.6 16v 125PK. :mrgreen:

Ik heb natuurlijk al mijn andere Polo 6n open-air uit '98 die velen misschien al wel kennen hier van het forum. Zo niet dan kan je via hierrrrrr dat nog nalezen. :P

Vorige week heb ik een gti'tje opgehaald die ik bij toeval tegen kwam op Marktplaats. De prijs stond me wel aan en ben vervolgens twee keer wezen kijken en uiteindelijk besloten bij de tweede keer direct mee te nemen. De motor van de gti loopt lekker rustig maar wil goed vooruit zodra je het gas intrapt, daarbij is alles net was nieuwer en luxer dan mijn andere groene 6n. De gti had bij aankoop 220.xxx op de klok. Vond het zelf vrij veel aangezien ik mijn vorige Polo met 150.xxx op de klok heb gekocht. Maar de groene polo staat inmiddels al op 231.xxx en heb vrijwel nooit problemen daar mee dus ik dacht, ik neem de gok wel en dat verloopt prima tot nu toe. :mrgreen:

Auto is aan de buitenkant rood, wat betekend dat na 15 jaar de lak hier en daar verkleurd en de panelen soms anders rood eruit zien. Hij heeft in bestuurdersdeur een klein deukje en een lichte verticale deuk van een andere autodeur gok ik. Verder is die zover ik heb gekeken zo goed als origineel op de schroefset die eronder zat na.

Voorlopig houd ik de groene polo en de rode gti samen en wil ik eerst de gti qua uiterlijk weer netjes gaan maken. Even een kort lijstje met aankomende plannen voor de gti:
- Auto net zo ver als andere groene polo laten zakken, als schroefset nog gangbaar is
- Interieur voor elkaar maken, 1 van de 2 bekerhouder functioneert bijv niet
- Kentekenplaat weer op originele plek plaatsen -> Al gefixt
- Xenonlamp bijrijderskant fixen, heb vanuit de kabelboom al geen +12v wordt nog even puzzelen dus...
- R logo van achterkant afhalen en originele GTI letters terug plakken
- Deukjes rondom laten uitdeuken
- Motorruimte netjes maken, dus cilinderkop weer netjes rood, bougiekabels/doppen rood, alles poetsen etc.
- Remschijfen nader checken, deze lijken achteraf gezien licht krom. Bij heel licht remmen pakt die soms wel, soms niet.
- Leren recaro interieur uit de groene polo overzetten in de rode -> Al gefixt
- Luxe kentekenplaten weer aanschaffen, ja ik weet het, jammer van het '1'tje op mijn plaat :P

De BBS RM012 set van de groene polo zal uiteindelijk ook onder de GTI gaan komen, deze wil ik voor de zomer eigenlijk nog even opnieuw laten opmaken met ander kleurtje dan zilver. Het interieur en onderhoud zal deze winter allemaal geleidelijk gaan plaats vinden, begin van de zomer wil ik gaan beginnen aan de buitenkant van de auto.

Twee fototjes hier van de gti om het verhaal compleet te maken. :mrgreen:
Afbeelding

En samen met de ouwe groene polow!
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door sstfnn op za 02 apr 2016, 10:06, in totaal 4 keer bewerkt.
sstfnn

Re: Stefan's "Gran Turismo International" GTi

Berichtdoor Polo_Freak » zo 29 nov 2015, 11:43

Nette polo 6N2 erbij.
leuk kleurtje ook.
Ford Powerr!!!
Polo_Freak

Berichtdoor Syste » ma 30 nov 2015, 21:21

Leuk GTItje. Veel plezier ervan!
Syste

Berichtdoor Peetje GTI » di 15 dec 2015, 22:15

Net ding. Dat 1tje is bij mijn weten aan te raden maar niet per se verplicht ;)
Peetje GTI

Berichtdoor Pobresh » wo 16 dec 2015, 17:46

Peetje GTI schreef:Net ding. Dat 1tje is bij mijn weten aan te raden maar niet per se verplicht ;)

Als het op de plaat staat is het verplicht. Al helemaal als er een 2 of 3 of nog hoger getal staat.

Een aantal jaar geleden kreeg je echter ook een 1 bij het vervangen van je platen (dus als je beide oude platen inleverde en bijvoorbeeld nieuwe platen wilde hebben of luxe platen)

Tegenwoordig is dit enkel bij verlies of diefstal van platen. En je dus geen of maar 1 oude kan inleveren.
Wat betekend dat als er een 1 of hoger getal op de plaat staat, dat er dus ook een auto rond kan rijden zonder die 1 op de plaat. Die 1 is dan handig als je een bekeuring krijgt op de plaat zonder die 1.

Ga je die 1 afdekken of eraf laten, ben je gewoon dom bezig wat dat betreft.
Wettelijk ook verboden, staat zelfs een sanctie op als ik me niet vergis.
"Vergeet dat ene boutje niet!"
Mijn andere hobby: http://pobresh.com
Daily: 6N 1997
Project: Trabant 1.1U 1991
Pobresh

Berichtdoor sstfnn » za 19 dec 2015, 14:39

Dat eentje kan inderdaad handig zijn bij bezwaar aantekenen op bekeuring als politie hem vergeten is op te schrijven. :lol:

Had hem er ook liever af dan op, maar kan me er niet heel druk om maken. :P
sstfnn

Re: Stefan's GTi-Polow

Berichtdoor sstfnn » za 02 apr 2016, 04:02

Zoooo, zal eens update plaatsen betreft de gti :D Al flink wat 'opknap-stappen' achter de rug. Sinds de groene polo total loss is (zie m'n andere topic). Ben ik verder gegaan met de gti alleen.

Laatste tijd vooral veel dingen eerst maar eens fatsoenlijk werkend gemaakt of goed gerepareerd. Flink lijstje al geworden
  • Beide xenon lampen werkend gemaakt, bekabeling weer fatsoenlijk gemaakt
  • Kentekenplaat weer op originele plek gehangen
  • Zonneband van raam gehaald
  • Ruitenwisser vloeistof tank weer lekvrij gemaakt
  • Polo letters en 'R' logo van kofferbak afgehaald
  • Lexus achterlichten verwisseld voor standaard 6n2 achterlichten
  • Alle audio overgebouwd van de groene naar de gti
  • Auto paar centimeter laten zakken voor, later nog keer voor en achter, mag inmiddels nog wel meer met bbs'en..
  • VW logo in grill carbon gewrapt
  • Motorkap tijdelijk ook 5d hoogglans gewrapt i.v.m. blanke lak die ook al los liet op motorkap.
  • Grote antenne weer vervangen voor m'n afgeslepen Citroen C5 antenne
  • Gti velgen gewisseld met tijdelijk setje merkloze witte velgen ivm banden profiel en geen weer voor bbsen, momenteel bbs'en eronder
  • Centrale deurvergrendeling volledig werkend gemaakt met alle electrische motoren, bleven sommige hangen..
  • Stoelverwarming kabelboom in auto gezet en alles werkend aangesloten incl. schakelaar
  • Alles onder de motorkap wat opgefrist
  • Abs sensor vervangen
  • Lambdasonde stekker weer gefixt, waren bijna alle draden door geoxideerd... :|
  • Powerfilter eraf gehaald en vervangen voor de standaard luchtfilterbox, dat loopt stukken beter
  • Beide bekerhouders weer gerepareerd, was er eentje afgebroken en mistte 'motortje met veer'.
  • Motorafdekkap van een 1.4 16v pasgemaakt voor een 1.6 16v, er zat nog geen afdekkap op..
  • Schakelaars van electrische ramen allemaal gefixt
  • afgetrapte R32 look pedalen vervangen voor originele gti pedalen

Hij is gisteren voor eerste apk keuring geweest, had nog wel wat puntjes verwacht hiervoor.. Wat nog gedaan moet worden voor apk is volgende:
  • CO + Lambda uitstoot te hoog (iemand hier tips voor?)
  • Aandrijfashoes links + rechts vervangen, zitten kleine gaatjes in
  • Remslang R.V. vervangen
  • Wiellager R.A. vervangen

Tijd voor wat foto's van de afgelopen tijd, dan knapt die langzaam toch wel wat op.

Dag na aankoop even fototjes rondom geschoten, nog niks aan gedaan toen.
Afbeelding
Afbeelding

Na twee dagen de auto verder omlaag gedraaid en beter op de wieltjes gezet.
Afbeelding

Kleurverschil tussen twee deuren... :(
Afbeelding

Motorruimte vlak na aankoop, zit net originele luchtfiltertje er weer op, dichtgetaped nog wel. :(
Afbeelding

Motorruimte paar weekjes terug :D Stuk netter alweer..
Afbeelding

Motorkap even gewrapt aangezien blanke lak loslaat op motorkap, even goedkoop en snel opleuken :P
Afbeelding

Alle handgreepjes gewrapt met 5d carbon.
Afbeelding

Even wezen puzzelen met alle bedrading voor de stoelverwarming
Afbeelding

Beide bekerhoudertje weer gefixt
Afbeelding

Even een setje merkloze witte velgen met wat banden profiel eronder gezet aangezien ze nog zout strooiden en te vroeg was voor bbsen. :) Stond hem wel goed moet ik zeggen. :mrgreen:
Afbeelding

En door de wintersebuien! :P
Afbeelding

Alle zoute troep eraf wassen :P
Afbeelding

Zo staat die er momenteel bij, foto's zijn van vorige week
Afbeelding
Afbeelding

Hij mag nu de bbsen eronder zitten wel weer wat omlaag, staat vrij hoog zo. Gaat weer verder omlaag na de apk omdat anders de veren te los liggen. Daarnaast heb ik voor nog nieuwe remschijven en blokken nodig i.v.m. kromme schijven die eronder zaten. Twijfel ook om de auto binnenkort helemaal zelf te gaan wrappen in een nette rode kleur in plaats van dat verkleurde rood. Lijkt me ten eerste netjes staan, ten tweede ook een uitdaging :mrgreen:

Nou aardig geupdate zo weer. :P Tot de volgende update!
sstfnn

Re: Stefan's GTi-Polow - p1: vier maanden later

Berichtdoor Polo_Freak » zo 03 apr 2016, 01:52

Erg nette update.
En je bent druk geweest met de polo,erg mooie resultaten.
Altijd leuk,als er nog mensen iets posten op het polo forum.
Ford Powerr!!!
Polo_Freak

Berichtdoor sstfnn » zo 03 apr 2016, 14:03

Polo_Freak schreef:Erg nette update.
En je bent druk geweest met de polo,erg mooie resultaten.
Altijd leuk,als er nog mensen iets posten op het polo forum.

Er wordt minder gepost hier he? Viel mij ook al op.. Soms wel jammer, zie soms weken lang hetzelfde topic staan :lol:

Nja ik ben weer up-to-date :P
sstfnn

Berichtdoor Pobresh » zo 03 apr 2016, 18:54

Blijft geinig, een 5 deurs gti. Als ik toch ergens eentje had kunnen vinden...

Vind enkel die zwarte motorkap helemaal niks. Voor de rest ist een geinig bakkie. Mooi dat je de motorruimte hebt aangepakt, ziet er een stuk netter uit!
"Vergeet dat ene boutje niet!"
Mijn andere hobby: http://pobresh.com
Daily: 6N 1997
Project: Trabant 1.1U 1991
Pobresh

Volgende

Keer terug naar Polo 6N2