Pobresh schreef:Auw das dubbel pijn dan. Wel zelf redelijk heel gebleven?
Wonder boven wonder alleen een blauwe plek op mijn arm en een schram op mn linker scheen. Oh ja en een rode kop haha maar dat was omdat ik kookte haha. Die gene die me aanreed had namelijk een stopbord genegeerd.
Pobresh schreef:Ben zelf niet direct van plan het vermogen te gebruiken voor snelheid (alleen om eens te kijken hoe hard ie dan wil) maar dat heeft vooral ermee te maken dat je met originele ophanging(remmen krijgen wel een upgrade) niet weet wat de auto gaat doen op zulke hoge snelheden als er wat gebeurt. Plus er staat dan een draaikolk in de tank met 28l...
Tis gewoon de fun dat het een sleeper is en dattie straks een behoorlijk koppel heeft en dus leuk van de plek komt.
Ik rij er nu ook maar 90 mee op de snelweg. Dan rijdt ie met moeite 1 op 14/15. Maarja aerodynamica van een composiet baksteen![]()
Als ik 120/130 aanhou stijgt het verbruik naar 1 op 11/12.
Moet je wel mee nemen dat er een zeer korte 4 bak onder zit. Veel korter dan de 4 in een polo. (en die wordt ook nog vervangen door een 5bak tzt) oftewel 120 is 5400rpm ongeveer.
Topsnelheid is niet eens te halen, begrenzer wordt in de 4 al bereikt nu. (injectie klemt hem wat eerder af dan de oude carb met transistorontsteking)
Kan me goed voorstellen dat snelheid niet belangrijk is. het voituurke moet wel met respect behandeld worden dan speelt snelheid geen rol. Dat verwacht ik van de Polo ook niet. Ik wil door een wat zwaarder motor alleen de lasting van de motor wat verlagen. De 1.3i zit al gauw aan de limiet.
Pobresh schreef:Ik zou zeggen kom een keer langs. Vrijwel alles moet wegEn liever gisteren als vandaag.
Moet alles nog een keer uitzoeken en op foto zetten. Dus stuur maar een pbtje met dingen die je zou kunnen gebruiken. Kan ik alvast kijken of ik het heb.
Ik weet niet wat je nog allemaal hebt. Ik heb nu niet direct iets nodig maar wat spares hebben is nooit weg. Als je wil nadenken over wat je voor de hele bubs wil hebben neem ik het wel allemaal van je over.
Pobresh schreef:Steefke schreef:Bij de afrit wel met de voorbandjes aan de randjes natuurlijk![]()
Dat begint met 1x en eindigt met meerdere keren per rit. Dus echt niet leuk meer.
Ik ben er inderdaad ook niet zo gecharmeerd van. Ik ben de opties tegen elkaar aan het afwegen. Ik heb een mooie set stalen 16 inch wielen gezien met 165/40-16 bandjes gezien. De prijs was met iets te veel maar ben aan het kijken of ik zelf een set op basis van een set stalen 15 inch kan samenstellen. Dan hoef ik ook geen spacers of vulplaten te gebruiken.
Het lijkt een beetje op dit maar dan met witte velgen

Ik kan ook een set als deze kopen maar dat zijn dan 14 inch velgen.