Het is nu di 29 jul 2014, 02:32

Lampjes van de tellerbak vervangen?

Lampjes van de tellerbak vervangen?

Berichtdoor Thurrock » za 16 jun 2012, 15:05

Hallo allemaal,

Ik heb een Vw polo 6n uit 1997, en ik heb dus die groene verlichting bij me km-teller en me toeren-teller.
Zou ik deze kunnen vervangen door witte led lampjes? en is dit veel werk en hoe moet ik die tellerbak uitbouwen?

P.s ik zoek nog mooie lichtmetalen velgen voor mijn polo voor weinig geld.
Thurrock

Re: Lampjes van de tellerbak vervangen?

Berichtdoor VinnieWPolo » zo 24 jun 2012, 12:21

Hey Dat is heel simpel op te lossen zelfs :)

Je pakt een klein kruis schroeven draaiertjes, en dan draai je de twee kruisschroeven boven in je tellerbak los, en dan zitten er onder in klipjes en dan kun je die bak er zo voor heen klikken. Dan zit er links er rechts naast je tellerbak 1 kruis bout. die draai je ook los, dan haal je de teller unit door je stuur een stukje naar buiten, en dan kun je de stekker los halen als je de bak in handen hebt, kun je een groen mat plastic strip zien, daar achter zitten gewoon witte lampen, als je dat groene folie vervangt voor melkglas achtig folie heb je wit licht in je tellerbak, zelfde geld voor blauw paars rood what ever ;)

Als je een derelijk plastic gefixed hebt is het een simpel namaak karwijtje :) ik heb nog niet gekeken naar het folie maar staat ook nog op mijn verlanglijstje om te doen. succes
1600 Vdubb stock

Maarten Beerten
VinnieWPolo

Berichtdoor jeroensv » zo 24 jun 2012, 14:40

klopt maar dan is de verlichting achter je km stand en de tijd nog steeds groen ;)
Polo 6N 1.4 AEX milestone 1996 (sold)
Golf MKII 1.6 PN Pasadena 1991 (sold)
Seat Arosa 6H 1.4 AEX 1999 (RIP)

Polo 6N 1.6 AEE milestone 1997
jeroensv

Berichtdoor arnhempolo » zo 24 jun 2012, 15:21

jeroensv schreef:klopt maar dan is de verlichting achter je km stand en de tijd nog steeds groen ;)

Ik neem aan van wel omdat dat geprint is ( correct my if i'm wrong ) , misschien dat je dat met folie ook kan veranderen .
arnhempolo

Berichtdoor VinnieWPolo » zo 24 jun 2012, 16:45

Mannen ik heb twee weken terug mijn tellerbak nog uitelkaar gehad. Er zitten twee sleuven boven in de tellerbak, daarboven zit een groen folie, en daarachter zitten twee witte leds. Die leds schijnen op het groene folie (bij mijn auto) en hierdoor valt er groen licht door de de sleuven, op de tellers. De teller platen zijn bij mij van aluminium dus daar komt geen licht door. Licht op andere plekken van het dashboard (zoals de motor lampjes, en de verwarming draaiknoppen) moet wel op een andere manier worden aangepast. Maar goed sommige van die LED's zijn zulke kleine SMD's dat je dat zonder speciaal gereedschap niet voor elkaar krijgt. Ik heb wel gezien dat er hier iemand op het forum is die hier ervaring mee heeft. (hij heeft dan bijvoorbeeld het lampje voor de handrem enzo allemaal blauw gemaakt.)

De groene gloed over de tellers kan "makkelijk" worden aangepast, (de rest kan ook worden aangepast) maar dat is veel moeilijker.
1600 Vdubb stock

Maarten Beerten
VinnieWPolo

Berichtdoor Thurrock » zo 16 sep 2012, 23:07

Om wat voor folie gaat het, en is dit goed te doen?
Thurrock

Berichtdoor VinnieWPolo » di 18 sep 2012, 19:18

Het gaat om een relatief dun stuk plastic wat redelijk tegen temperatuuren kan. Ik denk dat de dikte vergelijkbaar is met een visitekaartje. En het is een matte groene kleur.
1600 Vdubb stock

Maarten Beerten
VinnieWPolo

Berichtdoor Thurrock » di 18 sep 2012, 20:13

aha en wat raad je aan om er achter te prakken om wit licht te krijgen??
Thurrock

Keer terug naar Audio en Interieur