Het is nu di 17 mei 2022, 13:52


Stefan's Polow 6n gti | Golf MK1 Cabrio '85 gekocht! p3

Re: Stefan's Polow 6n gti | Hulpveren, recaro erin and more

Berichtdoor Pobresh » ma 20 jun 2016, 01:28

Hee de groene was toch totall? Dus die rijdt weer? Top 8-)

Vraag me alleen wel af of die demping van je deuren wel nut heeft. Op foto lijkt het alsof het op het schuim zit geplakt en dat heeft totaal geen meerwaarde. Schuim zelf is al een geluidsisolatie, maar de resonatie van de deur hou je zo niet weg. Moet het toch echt voor op de deur geplakt worden :mrgreen:
"Vergeet dat ene boutje niet!"
Mijn andere hobby: http://pobresh.com
Daily: 6N 1997
Project: Trabant 1.1U 1991
Avatar gebruiker
Pobresh
 
Berichten: 2620
Geregistreerd: zo 18 dec 2011, 17:16
Woonplaats: Echt

Re: Stefan's Polow 6n gti | Hulpveren, recaro erin and more

Berichtdoor sstfnn » za 25 jun 2016, 08:19

Pobresh schreef:Hee de groene was toch totall? Dus die rijdt weer? Top 8-)

Vraag me alleen wel af of die demping van je deuren wel nut heeft. Op foto lijkt het alsof het op het schuim zit geplakt en dat heeft totaal geen meerwaarde. Schuim zelf is al een geluidsisolatie, maar de resonatie van de deur hou je zo niet weg. Moet het toch echt voor op de deur geplakt worden :mrgreen:

Ja die groene heeft mijn broertje toch weer wat opgelapt om in te kunnen blijven crossen deze zomer. Hij is niet meer zo strak als die altijd was natuurlijk maar hij rijdt weer.. Paar onderdelen zijn vervangen en draagarmen weer van de grond af gehaald (die zaten vast op asfalt na ongeluk... :| ) en een bumpertje erop die iets scheelt van de originele kleur code (LC6M vs. LC6P bumper). en het spatbord is ben een busje Motip LC6M gespoten. Denk ook niet dat er verder meer veel aan gedaan wordt. De groene open air heeft inmiddels >245.000km gelopen, dan is de vraag of het je nog waard is. En ja dat is het altijd wel voor je gevoel... maarrr we moeten wel realistische blijven. :lol:

Betreft die demping in de gti van me. Dat schuim lijkt net op dat er nog allemaal zit op de foto inderdaad. Maar het schuim is rondom weggesneden het enigste schuim dat er nog zit is een rand van ~2.5cm helemaal rondom. De rest hebben ze netjes gedempt. :)
Avatar gebruiker
sstfnn
 
Berichten: 451
Geregistreerd: zo 26 mei 2013, 17:42

Re: Stefan's Polow 6n gti | Hulpveren, recaro erin and more

Berichtdoor Pobresh » ma 27 jun 2016, 22:56

sstfnn schreef:
Pobresh schreef:De groene open air heeft inmiddels >245.000km gelopen, dan is de vraag of het je nog waard is. En ja dat is het altijd wel voor je gevoel... maarrr we moeten wel realistische blijven. :lol:


Tja de mijne zit op bijna 216 nu. En tja opknappen... gaat veel geld kosten als je alles goed wilt doen en dan heb je nog steeds een oude auto met een hoge kmstand in een kleur die niemand wil hebben (in mijn geval dan)
Ik ken het probleem....
"Vergeet dat ene boutje niet!"
Mijn andere hobby: http://pobresh.com
Daily: 6N 1997
Project: Trabant 1.1U 1991
Avatar gebruiker
Pobresh
 
Berichten: 2620
Geregistreerd: zo 18 dec 2011, 17:16
Woonplaats: Echt

Re: Stefan's Polow 6n gti | Hulpveren, recaro erin and more

Berichtdoor sstfnn » do 30 jun 2016, 20:16

Pobresh schreef:
sstfnn schreef:
Pobresh schreef:De groene open air heeft inmiddels >245.000km gelopen, dan is de vraag of het je nog waard is. En ja dat is het altijd wel voor je gevoel... maarrr we moeten wel realistische blijven. :lol:


Tja de mijne zit op bijna 216 nu. En tja opknappen... gaat veel geld kosten als je alles goed wilt doen en dan heb je nog steeds een oude auto met een hoge kmstand in een kleur die niemand wil hebben (in mijn geval dan)
Ik ken het probleem....

Inderdaad, al ben ik niet bang dat die het motorische op geeft. Heb er vorig jaar 5 maand 5per week mee op en neer gereden van Zwolle naar Heerenveen (150km per dag) en ging prima. Hij heeft 80.000km gelopen in 2 jaar tijd, echt prima volgehouden. 1x bobine kapot verder vloeistoffen bij vullen. 8kleppers zijn niet kapot te krijgen haha en ben geen rustiger rijden als de weg maar geen heuvels heeft :P
Avatar gebruiker
sstfnn
 
Berichten: 451
Geregistreerd: zo 26 mei 2013, 17:42

Re: Stefan's Polow 6n gti | Hulpveren, recaro erin and more

Berichtdoor Pobresh » vr 01 jul 2016, 02:19

niet kapot te krijgen idd, motorisich ondanks 1 kantelende zuiger heb ik hier ook echt niet te klagen. Bak is ook nog redelijk goed in orde trouwens. Alleen de kas begint op te raken en de bak langzaam ook. Daarbij zijn mijn wensen op daily-auto gebied wel veranderd... :roll: Dan ga je afwegingen maken.
"Vergeet dat ene boutje niet!"
Mijn andere hobby: http://pobresh.com
Daily: 6N 1997
Project: Trabant 1.1U 1991
Avatar gebruiker
Pobresh
 
Berichten: 2620
Geregistreerd: zo 18 dec 2011, 17:16
Woonplaats: Echt

Re: Stefan's Polow 6n gti | Hulpveren, recaro erin and more

Berichtdoor sstfnn » za 02 jul 2016, 00:38

Pobresh schreef:niet kapot te krijgen idd, motorisich ondanks 1 kantelende zuiger heb ik hier ook echt niet te klagen. Bak is ook nog redelijk goed in orde trouwens. Alleen de kas begint op te raken en de bak langzaam ook. Daarbij zijn mijn wensen op daily-auto gebied wel veranderd... :roll: Dan ga je afwegingen maken.

Idd, kan ik snappen. Ik rij dagelijks voor het werk een Polo 6R ook in het zwart en dan bied toch wat meer comfort. Maar de 6n gti is gewoon leuk om 's avonds af en toe te pakken en even lekker stukje te rijden. :mrgreen:

Met kmstanden >200.000 en de leeftijd van de 6n's loop je idd ook tegen de carrosserie problemen aan.. De groene heb ik ook al een keer gelast aan de dorpel, de gti daarintegen is (gelukkig :mrgreen: ) volledig roestvrij zover ik alles heb gezien laatste keer.
Avatar gebruiker
sstfnn
 
Berichten: 451
Geregistreerd: zo 26 mei 2013, 17:42

Re: Stefan's Polow 6n gti | Hulpveren, recaro erin and more

Berichtdoor Pobresh » za 02 jul 2016, 15:14

Check vooral eens rondom de rubber doppen in de bodem. Daaromheen wilt het graag roesten.

Vorig jaar mocht ik van de apk keurder (overigens geheel overbodig maar meneer was overijverig en wilde werk hebben) rechts de boel lassen (beide doppen) en links is dit jaar eigenlijk aan de beurt, maar ik ga bij een andere keurder die wel weet wat de regeltjes zijn :mrgreen: en dus niet alles als 1 gat ziet als de dop eruit is...

Tis dat die 6n2 gti me te hoog in de lasten zijn, anders had ik die rooie graag van je overgenomen. :mrgreen:
"Vergeet dat ene boutje niet!"
Mijn andere hobby: http://pobresh.com
Daily: 6N 1997
Project: Trabant 1.1U 1991
Avatar gebruiker
Pobresh
 
Berichten: 2620
Geregistreerd: zo 18 dec 2011, 17:16
Woonplaats: Echt

Re: Stefan's Polow 6n gti | Genotched, bekerhouder etc. p2

Berichtdoor sstfnn » vr 05 aug 2016, 00:08

Pobresh schreef:Tis dat die 6n2 gti me te hoog in de lasten zijn, anders had ik die rooie graag van je overgenomen. :mrgreen:

Valt wel mee hoor zo'n GTI. De wegenbelasting van de 6n GTI is zelfs maar 88 euro per kwartaal. De rode 6n2 GTI doet 104 euro per kwartaal. Het is enkel de verzekering omdat ik nog 24 jaar ben die 45 euro in de maand is... Scheelt dat ze qua gewicht niet zo zwaar zijn. Benzinetank doe ik ongeveer 550km mee af en toe flink doorrijden en af en toe met verkeer mee.

Paar dingen gewijzigd aan de zwarte GTI. Naast onderhoud aan de airco (druksensor en aircopomp vervangen incl afpersen) is het weer lekker vertoefen op de tropische dagen in de auto. 8-) Heb hem ook laten notchen bij PeterNotch, had hier twee jaar terug al afspraak gepland staan maar door omstandigheden aan beide kanten werd dat niks. Uiteindelijk na lange tijd nu bezoekje bij Peter gebracht en de GTI laten notchen. Ik moet zeggen dat doet die super netjes! Zie foto's. Kan weer behoorlijk stuk zakken en ben in rotondes en kuilen van dat 'gebonk' af.

Afbeelding

Afbeelding

Middenconsole van de 6n ook aangepakt. Het 2din frame verder afgewerkt, hij is nu bijna klaar. Moet enkel links en rechts nog wat afwerken met rechte hoeken. Daarnaast een Golf 4 bekerhouder pas gemaakt weer in middenconsole en een heus HDD Slot. :D Had vorige Polo de harddisk van radio altijd in dashboard kastje. Echter past dat bij dit type niet meer i.v.m. de airbag module dus heb ik een slot gemaakt waar ik hem zo in en uit kan trekken. Deze zit aangesloten op de radio. Bediening voor stoelverwarming en electrische ramen heb ik naar beneden gezet bij versnellingspook. Dat moet ook nog wat netter afgewerkt worden..
Afbeelding

Nog ff een zonneschermpje uit een Golf 4 17 cm smaller gemaakt en pas gemaakt voor hoedenplank. :)
Afbeelding

Daarnaast ook nog even wezen sleutelen aan de rode GTI. Hier rijdt een maat van me momenteel mee, hij had nog steeds geen APK dus dit ook maar voor elkaar gemaakt. Viergastest was steeds verkeerde waarde, uiteindelijk aan de testkast ermee en bleek die valse lucht te trekken in het koolstoffiltercircuit. Deze afgekoppeld en alle waardes klopten weer. Blij mee want dit 6n2 type heeft een breedband lambdasonde à 250/300 euries. Die was gelukkig nog goed. :mrgreen: Foto is bij dealer, zie de R8 die erachter staat. :D

Afbeelding

Afsluitplaatje voor vandaag 8-)

Afbeelding
Avatar gebruiker
sstfnn
 
Berichten: 451
Geregistreerd: zo 26 mei 2013, 17:42

Re: Stefan's Polow 6n gti | Genotched, bekerhouder etc. p2

Berichtdoor Pobresh » vr 05 aug 2016, 01:30

sstfnn schreef:
Pobresh schreef:Tis dat die 6n2 gti me te hoog in de lasten zijn, anders had ik die rooie graag van je overgenomen. :mrgreen:

Valt wel mee hoor zo'n GTI. De wegenbelasting van de 6n GTI is zelfs maar 88 euro per kwartaal. De rode 6n2 GTI doet 104 euro per kwartaal. Het is enkel de verzekering omdat ik nog 24 jaar ben die 45 euro in de maand is... Scheelt dat ze qua gewicht niet zo zwaar zijn. Benzinetank doe ik ongeveer 550km mee af en toe flink doorrijden en af en toe met verkeer mee.


Ik zeg voor mij zijn die lasten te hoog ;) Ik heb hier nog wat op de parkeerplaats staan en ik ga liever omlaag dan omhoog met de vaste lasten :mrgreen:
"Vergeet dat ene boutje niet!"
Mijn andere hobby: http://pobresh.com
Daily: 6N 1997
Project: Trabant 1.1U 1991
Avatar gebruiker
Pobresh
 
Berichten: 2620
Geregistreerd: zo 18 dec 2011, 17:16
Woonplaats: Echt

Re: Stefan's Polow 6n gti | Genotched, bekerhouder etc. p2

Berichtdoor sstfnn » vr 05 aug 2016, 01:33

Pobresh schreef:
sstfnn schreef:
Pobresh schreef:Tis dat die 6n2 gti me te hoog in de lasten zijn, anders had ik die rooie graag van je overgenomen. :mrgreen:

Valt wel mee hoor zo'n GTI. De wegenbelasting van de 6n GTI is zelfs maar 88 euro per kwartaal. De rode 6n2 GTI doet 104 euro per kwartaal. Het is enkel de verzekering omdat ik nog 24 jaar ben die 45 euro in de maand is... Scheelt dat ze qua gewicht niet zo zwaar zijn. Benzinetank doe ik ongeveer 550km mee af en toe flink doorrijden en af en toe met verkeer mee.


Ik zeg voor mij zijn die lasten te hoog ;) Ik heb hier nog wat op de parkeerplaats staan en ik ga liever omlaag dan omhoog met de vaste lasten :mrgreen:

Haha, ik kan niet in andermans portemonnee kijken. Als je er al wat hebt staan loopt het inderdaad snel op, die rode gaat binnenkort ook van mijn naam, scheelt nogal wat geld per maand.
Avatar gebruiker
sstfnn
 
Berichten: 451
Geregistreerd: zo 26 mei 2013, 17:42

VorigeVolgende

Keer terug naar Polo 6N

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast

cron