Het is nu vr 21 jan 2022, 15:51

6n GTI te koop / RINGTOOL / TRACKDAY

Re: Magnetron - 6n1 GTI - Circuit - UPDATE P4

Berichtdoor magnetron » vr 24 jul 2015, 09:46

Pallie schreef:Dat zijn wel dikke wheelies! Staat hem zeer netjes.
Wat is de naam van deze wielen? Ze zien er erg ligt uit.

Thanks! haha eigenlijk heb ik geen idee, ze zijn niet licht licht, maar wel lichter dan staal ;-)

Ben benieuwd in 2 weken is alles af!
magnetron

Re: [TK] - 6n1 GTI - Circuit - FOR SALE P25

Berichtdoor magnetron » ma 12 okt 2015, 22:14

Geschorst en wel!

Nog tot midden volgende zomer, maar het blijft mijn auto :) !

Wel een beetje zuur, nu mijn FB verwijderd is, zijn al mijn foto's natuurlijk ook weg!
magnetron

6n GTI - Magnetron - Upgrades P24

Berichtdoor magnetron » vr 25 dec 2015, 16:29

Terug van weg geweest, foto's zijn weer terug, omdat ik FB heb verwijderd, is mijn hele tread leeg! Helaas.

Ongever in maart komt die terug op de weg met alle upgrades!

@rick, special thanks to alle dikke pics die jij hebt gemaakt!

Hier even een korte overview van de Polo in de huidige staat.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

2016:

Wat is er momenteel nieuw aan de Polo:

- Nieuwe Hoofdrem Cilinder
- Nieuwe staal om-vlochten remleidingen
- Gereviseerde G60 Klauwen voor (+ opnieuw opgemaakt)
- Zimmermann geperforeerde schijven achter + nieuwe wiel lagers
- Zimmermann Remblokjes rondom (dit word gok ik nog Ferodo DS2500).
- 6n2 GTI Fusees
- Nieuwe H&R Stabilisatorstang op de achteras (Moet ik nog steunen voor fabriceren).
- Cambershims (+/- 1%)
- Achteras Stof kappen

Foto's zeggen meer dan woorden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Before:
Afbeelding

After:
Afbeelding

Camber Shims + Nieuwe stof kapjes
Afbeelding

Achteras:
Afbeelding

Wat gaat er nog komen:
- 70MM RVS uitlaat + Spaghetti spruitstuk, dit wordt binnenkort pas gemaakt.
- Nieuwe Semi slicks, dit wordt even overleg hier op 't forum,

Ohja, ook nieuwe wielen weten te bemachtigen!
Huidige staat:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door magnetron op vr 15 jan 2016, 13:31, in totaal 1 keer bewerkt.
magnetron

Re: 6n GTI - Magnetron - Upgrades P25

Berichtdoor sstfnn » wo 30 dec 2015, 23:43

Staat hem goed die nieuwe wieltjes! Vind ook erg mooi dat je remklauwen weer netjes kleur hebt gegeven. Maakt het vaak net af. :mrgreen:
sstfnn

Re: 6n GTI - Magnetron - Upgrades P25

Berichtdoor magnetron » wo 16 maart 2016, 22:19

Hi Guys,

Flink ver gekomen met de circuit polo afgelopen week.
ER is helaas een vaccuum lek bij mijn rem bekrachtiger/hoofdrem cilinder dus dit moet eerst gefixt worden. Er komt maar geen druk in 't pedaal. (En de lek hoor je over duidelijk).

22mm HRC zit er wel netjes op, ben erg benieuwd wat dit straks allemaal gaat doen! icm. de 280MM G60 Remmerij!

Vandaag kwam er iets voorbij wat ik NIET kon laten staan. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Afbeelding

Polo 6n1 Type1 1.4 AEX -> Lekke kop -> verbrande klep -> Open air doet 't momenteel niet maar is HEUL netjes. Thuis op de oprit ging 't olie lampje branden en zette ik 'm maar uit bij 115 graden! :mrgreen:

Kortom, lekker troubleshooten binnekort, en we zien wel waar we op uit komen.
magnetron

Re: 6n GTI - Magnetron - Open Air erbij gekocht

Berichtdoor magnetron » za 26 maart 2016, 19:50

Polo OpenAir:

Vandaag 'n prachtige 1e paasdag om eens lekker te klooien in de nieuwe aanwinst :).

Contact had kuren, als ik 'm aanzette viel soms alle verlichting uit, en een paar tikken uit het dashboard. Ook de stroom viel weg. Dit zou direct in verhouding staan met een contact blokje zoals ik heb gelezen op meerdere fora.

Foto's zeggen meer dan woorden, kapotte contact blokje was inderdaad het probleem. Deze was helemaal verrot.

Afbeelding

Nieuwe contact blokje:

Afbeelding

Nieuwe contact blokje:

Afbeelding

Mijn open air is ook stuk, ik heb vandaag het motortje open gemaakt en daaruit komt al snel het probleem naar voren:

Afbeelding

Zie onderste ring (deze werken op elkaar samen met het tandwiel in de achtergrond die van ijzer is. Helemaal debiel ontwerp, logisch dat dit kapot gaat.

Afbeelding

Dus, we hebben meteen een definitieve juiste oplossing aangeschaft:

Afbeelding

Open air ook maar even een wasbeurd gegeven:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tevens, ook maar even wat bandjes gekocht voor de circuit wagen, en nog een set voor 'n maatje.

Afbeelding

Nankang NS2R! Ik ben erg benieuwd. :D Circuit polo komt met 2 weken de garage uit.

:D
magnetron

Magnetron: 6n Circuit + OpenAir !

Berichtdoor magnetron » zo 03 apr 2016, 20:19

Zo, vandaag flink aan de klus geweest met m'n maatje. hele middag het dakraam proberen te maken. Het blijkt uiteindelijk best 'logisch' in elkaar te zitten maar 't kost enorm veel werk. Het hele dakraam is eruit gekomen, los op tafel alles demonteren. En toen kwamen we bij het probleem. Er heeft een kop van een schroef vast gezeten in de baan van de geleider. Logisch dat dit vast loopt. Tevens heeft dit dakje al meer dan 3? jaar dicht gezeten!

Hierbij een 'ónduidelijke' maar redelijk handige tekening, met daarbij een onderdelen lijst van deze tekening. (Voor de volledigheid van deze post).

Afbeelding
Afbeelding

Het dak los:

Afbeelding

Afbeelding

Eindelijk het probleem gevonden, een schroef kop in deze hoek zat compleet dwars en vast. Tevens was de baan ook beschadigd, dus heel veel 'schuren met de schoevendraaier' om 'm weer recht en goed 'lopende' te krijgen:

Afbeelding

De grote boosdoener:

Afbeelding

[youtube]
https://youtu.be/Y44xtsK2hww[youtube]

Alles is mooi ingevet. Nu wordt 't tijd voor alles te reinigen en mooi te onderhouden. OpenAir spoiler moet er nog even af. 1 klein roestplekje aan de binnenkant van 't dak (onder 't hemeltje).

Tevens ook mijn onderdeel uit de vorige post binnen gekregen (voor het OpenAir motortje). Links twee versleten tandwielen van plastic. Deze wordt vervangen voor de ijzeren nieuwe variant:

Afbeelding

Afbeelding
magnetron

Berichtdoor sstfnn » zo 03 apr 2016, 22:06

Lekker zo'n Polo open air! Op dagen zoals vandaag mis ik mijn open air wel die vorige Polo had.

Betreft die tandwieltjes verbaas ik me er sowieso altijd over dat ze dat soort onderdelen van plastic maken... :roll:
sstfnn

Berichtdoor magnetron » ma 04 apr 2016, 07:52

sstfnn schreef:Lekker zo'n Polo open air! Op dagen zoals vandaag mis ik mijn open air wel die vorige Polo had.

Betreft die tandwieltjes verbaas ik me er sowieso altijd over dat ze dat soort onderdelen van plastic maken... :roll:

Ja man! Heerlijk. Ik kan er nog geen drol mee, maar de fun van t maken en juichend in dat hok zitten dat die t doet maakt t allemaal goed haha!

Ik herinner me dat jij hele leuke bbsjes had onder die groene? Klopt dat?
magnetron

Berichtdoor magnetron » di 19 apr 2016, 09:35

Productieve daagjes gehad. Het open Air dakje, flink wezen schrobben. Simpele zachte afwasborstel en rustig wrijven.
Nu nog 1x goed een middagje met de waterstofzuiger en dan hoop ik dat 't in orde is.

Afbeelding

======================================
De Circuit Polo moest verhoogd worden ivm. de nieuwe Nankang NS2R 195 50 15. Toch wel een hoge band, op een 6.5J 15' inch velg. En natuurlijk komt er 1 veerpoot helemaal niet meer los. Zucht, gelukkig achter, dus daar heb ik mij 1uur flink boos op moeten maken, met 2 andere mensen haha!! Maar het is weer als nieuw, en met 2 vingers op te draaien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
magnetron

VorigeVolgende

Keer terug naar Polo 6N