Je pakt een compleet aea blok met het gasklephuis wat daarbij hoort (voor de zekerheid kun je trouwens die kabelboom en ecu erbij nemen)
Je haalt vervolgens de stelmotor van het gasklephuis van de AEA af en wisselt die voor die wat op je AAV hebt zitten.
Dan is het verder plug and play. Al moet je die stelmotor dan nog even afstellen. Gasklephuis zelf verschilt trouwens wel(grotere diameter en grotere injector)
Het systeem van de aav is ook gebruikt op de 1.8 rp blokken. Al weet ik niet 100% zeker of er veel verschillen zitten in de ecu (dat ben ik nog aan het uitzoeken) AAU (1.0 van polo 2f) zit ook op hetzelfde systeem.
ABU en AEA draait op de verbeterde versie van hetzelfde injectiesysteem.
Er zit een klopsensor, andere stelmotor(daarin zit een extra sensor) en een snelheidssensor op dat systeem.
Die laatste is echter vooral bedoeld voor de tellerbak, aangezien die bij een 6n en golf 3 digitaal zijn. Terwijl een polo 2f die nog analoog met een kabel heeft.
En AEE draait op weer een verbetering daarvan.
Die heeft nog meer sensoren, en multipoint, waardoor er ook weer een compleet ander gasklephuis op zit.
Kaal(zonder aanbouwdelen dus) zijn AEE en AEA hetzelfde. ABU is slechts de 1.6 versie van je huidige blok.
Moet alleen erbij zeggen dat die methode met de stelmotor nog niet beproefd is (heb er nog geen info van kunnen vinden) Dit is iets wat ik zelf heb uitgezocht en ook ga uitproberen tzt in mijn project.
Daarbij moet ik vermelden dat de ECU en daarmee kabelboom van in elk geval de aee en aau veranderd zijn doordat ze al werden voorbereid op de 6n, omdat daar een kleinere ecu in zit. (de 1.0 en 1.3 zijn ook nog een tijdje in de 6n geleverd)
Witte heb ik al 4,5 jaar niet meer.
De groene die ik ervoor had was ik vergeten het linkje erbij te zetten dat is deze:
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/621798_453885577978840_516058759_o.jpg?oh=8f7d0592e5879074bd3c8caf8e580bdd&oe=59676C0ABeide zijn trouwens gesloopt.(niemand die ze wilde kopen

)
Heb sinds een jaar een wannabee polo namelijk een Trabant 1.1 met een polo motor

die hebben ze nog een tijdje op dezelfde lijn als de polo 2 geproduceerd in Zwickau.
Die draait trouwens ook alweer bijna een jaar op injectie van een polo. origineel was dat carburateur.