Blijft moeilijk om definitief te zeggen.....
Probleem is dat ik niet weet of de uitvoeringen in andere landen mogelijk verschillen.
In 't land van herkomst is 't net als in NL: in Duitsland is een modeljaar 1983 coupe met 60pk ook geen GT.
Geen torsiestaaf in de achteras & geen stuurdemper is eigenlijk overeenkomstig met de 60pk motor,
die ook zo geleverd is in de steilheck GL-uitvoering.
Beugel waar de spoorstangen in gemonteerd zitten is vanaf 1982 altijd voorbereid op een stuurdemper.
Verstelbare binnenspiegels heeft elke Polo: binnenspiegel + spiegeltje in zonneklep bijrijder
Je bedoeld van binnenuit verstelbare buitenspiegels: ik zie zojuist dat ze in 't verleden wit waren,
ook niet origineel, maar ze zijn dus al eens vervangen.
Instaplijsten met 'Polo'-opschrift is positief: die zijn alleen in de GT geleverd.
Rood cockpitrandje was standaard coupe in 1982, evenals 't interieur en zwart hemeltje,
later werd dat exclusief alleen voor de GT-uitvoering.
Tuurlijk: iedereen die de magische letters GT op 't kentekenbewijs ziet staan is geneigd om te zeggen dat 't een GT is.
Hmzz, hoe komen we erachter?
Ik gok dat 't serviceboekje foetsie is: zit de sticker nog wel in de kofferbak? (tegen achterscherm)
Aan de hand van de uitvoeringscodes zou je kunnen achterhalen hoe ie origineel uitgevoerd is.
(alleen zou ik zo 123 niet weten waar die codes op te zoeken zijn, maar wel te googlen dacht ik)
Bigblock moet je niet willen: extra frame nodig (prijzig), onderblok vóór de vooras: al met al een boel gewicht
in de neus die een groot voordeel van de Polo 86/86c om zeep helpen: betere bochtenwerk.
Bovendien zonde van 1 van 3 stuks overgebleven 82'er Polo coupe's in NL, voor zover bekend