Het is nu za 17 nov 2018, 05:25

Polo 1 1981

Polo 1 1981

Berichtdoor Polo1981 » za 17 nov 2012, 20:14

Hallo iedereen,
Ik ben hier nieuw op het forum. De reden dat ik hier ben, is omdat ik wat informatie over een VW polo, dus leek me dit de juiste plek ;)

Het zit zo: Ik heb een VW polo uit het bouwjaar 1981. Hij heeft 20 jaar ongebruikt binnen gestaan, en daardoor is er geen roest te bekennen en is de lak nog goed ( voor 20 jaar oude lak). Ik heb totaal geen verstand van auto's, en wilde daarom hem gaan opknappen, zodat ik er wat van kon leren en een leuke auto aan zou overhouden :)

Wat ik me niet echt had gerealiseerd was dat het veel geld zou kosten, wat het natuurlijk wel doet. Daarom heb ik nu besloten hem te verkopen. Omdat ik helemaal geen verstand van auto's heb, wil ik graag ongeveer weten wat ik er voor kan krijgen.

Momenteel staat de polo binnen, dus zijn goede foto's onmogelijk. Binnenkort zal ik ze wel hebben.

Wat ik al wel kan vertellen, is dat de polo een roodbruine lak heeft die (voor zover ik kon zien) er nog goed opzat. Ik zag ook geen roest, behalve een klein beetje aan de onderkant. De originele motor zit er nog in, en binnenkort ga ik hem even testen (zit momenteel geen accu in). Verder ziet hij er nog vrij goed uit, en het enige zichtbare kapotte is dat de strook op het bestuurdersportier loshangt.

http://www.autoweek.nl/kentekencheck.ph ... n=GL-91-YR
Hier is wat info over de auto, ik weet niet om welke versie het gaat, maar daar ga ik proberen achter te komen.

Kunnen jullie wat met deze info? Natuurlijk helpen foto's ook wat, maar die komen binnenkort.
Kortom, wat zou ik hier ongeveer voor kunnen krijgen?
Alvast bedankt!
Polo1981

Re: Polo 1 1981

Berichtdoor markpolo1 » ma 19 nov 2012, 19:30

Wat je ervoor kan krijgen is moeilijk te zeggen, zoals je zelf al aangeeft, zonder foto's..

De roestvorming bij deze auto's lijkt soms mee te vallen, maar als je hem eenmaal begint te demonteren, kan het ook heel erg tegenvallen..

Je zegt dat je weinig verstand hebt van auto's, ik raad je aan de accu thuis te laten, en met man kracht de auto te verplaatsen.. Iets wat 20 jaar stil staat zou ik niet gaan proberen te starten zonder het een en ander gecheckt te hebben.. Zou zonde zijn als het blok straks niet meer bruikbaar is. En zo zwaar is het autootje niet!
markpolo1

Berichtdoor Polo1981 » wo 21 nov 2012, 21:55

Bedankt voor de reacties!
Het is niet bekend welke motor er in ligt, maar daar ga ik achter komen!
Er zit momenteel geen accu in de motor, en kan daardoor ook niet nagaan of hij het doet.
Ik ga binnenkort de auto verslepen naar de schuur naast mijn huis (ongeveer 200 meter).
Dan ga ik hem ook schoonmaken en op de foto zetten, en die ook posten op dit forum.
Polo1981

Berichtdoor Polo1981 » do 31 jan 2013, 14:12

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoals lang beloofd eindelijk de foto's!
Er blijkt een 0,9 motor in te liggen, stuur doet het , de handrem doet het, hij is nog waterdicht, alle sloten doen het nog.
Maar nu, wat zou ik hier nou ongeveer voor kunnen krijgen?
Polo1981

Berichtdoor jeroensv » do 31 jan 2013, 14:21

Wat je ervoor kan krijgen is hetgene wat Sjon al heeft gezegd, dus 1000 euro waarschijnlijk.. Als ik zo de foto's bekijk zie ik dat er roest zal zitten bij de linker voor wielkast, en vooraan bij de koplamp op het linker voorscherm ook.. Maar het gaat er voornamelijk om hoe het daarachter is, en de bodem zoals al verteld..
Polo 6N 1.4 AEX milestone 1996 (sold)
Golf MKII 1.6 PN Pasadena 1991 (sold)
Seat Arosa 6H 1.4 AEX 1999 (RIP)

Polo 6N 1.6 AEE milestone 1997
jeroensv

Keer terug naar Polo 1, 1F & Derby 1, 1F & Audi 50